Chlebek o wspaniałej miękkiej konsystencji, idealny na śniadanie. Jest on bardzo łatwy w wykonaniu, ale trzeba uwzględnić 12 godzin na namaczanie komosy ryżowej. Jest to jedyny w swoim rodzaju chleb nie zawierający glutenu, jajek, nabiału i cukru. Wspaniały dla osób z alergiami i nietolerancjami pokarmowymi. Lekkostrawny, odżywczy. Jak raz go zrobisz stanie się on częstym gościem w twojej kuchni.

SKŁADNIKI :
  • 300 g komosy ryżowej
  • 60 g nasion chia
  • 60 ml oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • ½ łyżeczki soli himalajskiej
  • sok z jednej cytryny
PRZYGOTOWANIE:

Piekarnik rozgrzewamy do 160℃

Komosę ryżową płuczemy dokładnie i zalewamy dużą ilością wody, odkładamy na 12 godzin do lodówki.

W osobnym naczyniu namaczamy nasiona chia w 150ml wody, również odstawiamy do lodówki, aż powstanie żel. Dla wygody można to zrobić równocześnie z komosą.

Po 12 godzinach odcedzamy komosę ryżową przez sitko, przekładamy do blendera, następnie dodajemy nasiona chia, 100ml wody, oliwę z oliwek, sodę oczyszczoną, sól himalajską i sok z cytryny. Wszystko miksujemy na jednolitą masę.

Pieczemy około 90 minut, tak aby chlebek był miękki w środku a chrupki na zewnątrz.

Smacznego.

Komosa ryżowa to jeden z naszych ulubionych składników potraw. Można z niej zrobić praktycznie wszystko nawet muffinki 🙂 Pietruszkowe muffiny , Placuszki dla całej rodziny Placuszki z cukinii i komosy ryżowej Ulubione danie jednogarnkowe Paella z komosą ryżową i krewetkami i nawet deser 🙂 Orzechowiec z komosy ryżowej

Kombinacji jest mnóstwo 🙂