Kto z Was lubi sałatki owocowe w lecie? Mamy dla Was propozycję, która jest zarówno słodka i owocowa, jak i zdrowa i sycąca. Do tego wakacyjną i egzotyczną! 🙂 W przepisie połączyłyśmy owoce z komosa ryżową tak, aby sałatka była jeszcze zdrowsza i przy okazji zastąpiła pożywną przekąskę lub nawet śniadanie. Sałatka świetnie nadaje się też dla dzieci – w sumie została stworzona właśnie dla nich, ale my też się nią zajadamy. Chciałyśmy w prosty sposób przemycić komosę ryżową do jadłospisu dzieciaków i udało się.  Sałatka została zaakceptowana przez kilku małych łobuzów w rodzinie! 🙂

Jeżeli masz niejadka w rodzinie, zerknij do naszej zakładki na blogu utworzonej właśnie dla dzieci: ZDROWY DZIECIAK – PRZEPISY

Znajdziesz tu mnóstwo ciekawych, zdrowych i kolorowych inspiracji. Jest to też świetne miejsce dla mam alergików – wszystkie przepisy nie zawierają glutenu, nabiału i cukru.

SKŁADNIKI:
  • Komosa ryżowa (quinoa) – pół szklanki
  • Mango – 1 mała szt.
  • Ananas – 4 plastry
  • Granat – 1/2 szt.
  • Poszatkowana natka pietruszki – 1 garść
  • Limonka – 1/2 szt.
PRZYGOTOWANIE:
  1. Komosę ryżową gotujemy ze szczyptą soli w proporcji 2:1 (woda:komosa).
  2. Kiedy woda odparuje, przykrywamy garnek i zostawiamy na kilka minut, aż komosa napęcznieje i wchłonie resztki wody. W ten sposób wychodzi sypka i miękka.
  3. W międzyczasie mango i ananasa kroimy w kosteczkę.
  4. Z granatu wydrążamy środek, przekładamy owoc do miski, dodajemy natkę pietruszki i skrapiamy sokiem z limonki.
  5. Kiedy komosa ryżowa przestygnie, dodajemy ją do sałatki i mieszamy.

Do tej sałatki zazwyczaj wykorzystujemy komosę, która została z dnia poprzedniego.
Bardzo często gotując komosę czy inne kasze z góry planujemy kilka posiłków np. komosę wykorzystujemy do obiadu: Paella z komosą ryżową i krewetkami , część wykorzystujemy do naszej owocowej sałatki na deser i część zostawiamy do smoothie np. Wiśniowo-kokosowa smoothie bowl. W ten sposób oszczędzamy czas. 🙂

JAK UGOTOWAĆ IDEALNĄ KOMOSĘ RYŻOWĄ W THERMOMIX?
  1. Thermomix to najlepsze urządzenie do gotowania kasz.
  2. Do naczynia miksującego wlewamy 1 l wody i wsypujemy płaską łyżeczkę soli himalajskiej.
  3. Do koszyczka przesypujemy komosę ryżową i przepłukujemy ją wodą.
  4. Zakładamy koszyczek, zamykamy pokrywę i gotujemy 15 min/100°C/obr. 4.
  5. Koszyczek wyjmujemy za pomocą kopystki i przekładamy komosę do pojemnika.
  6. Gotowe. 🙂

Proste i szybkie dania to nasza specjalność.
Jeżeli potrzebujesz pomocy przy skomponowaniu diety zapraszamy do naszego sklepu:

DIETY FOOD HARMONY