Jesień to najlepszy czas, aby wprowadzić do codziennego menu swojego i dzieci jak najwięcej zup. Są one zazwyczaj proste i szybkie w przygotowaniu, można w nich przemycić mnóstwo warzyw i dzięki temu urozmaicić jadłospis. Zupy i wywary warzywne mają w sobie mnóstwo witamin, nawadniają organizm i korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Idzie zima więc zadbajmy o odporność całej rodziny 🙂 Dziś propozycja bardzo prostej zupy fasolowej, delikatnej i smacznej. Warto nauczyć jeść dzieci fasolę, zwłaszcza teraz kiedy jest najsmaczniejsza i ma najwięcej właściwości odżywczych – jest to wspaniałe źródło magnezu, fosfory, wapnia i żelaza.

Zupa fasolowa w wersji wegetariańskiej

SKŁADNIKI:
  • 250 g białej fasoli np. Jaś namoczonej przez noc
  • 3-4 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek selera
  • kawałek pora ok 15 cm
  • mała ćwiartka kapusty włoskiej
  • łyżeczka majeranku
  • łyżka suszonej włoszczyzny
  • sól
  • masło klarowane
PRZYGOTOWANIE:

Namoczoną przez noc fasolę odcedzamy i przekładamy do garnka. Zalewamy wodą – około 2,5 l. Gotujemy na wolnym ogniu 30 minut.

W międzyczasie ścieramy na tarce na grubych oczkach marchewki, pietruszkę i selera .
Pora i kapustę włoską szatkujemy na drobne kawałki. Czosnek kroimy na plasterki.
Starte warzywa oraz suszoną włoszczyznę (lub warzywko ekologiczne) dodajemy do gotującej się fasoli.

Cebule szatkujemy i podsmażamy na maśle klarowanym. Dodajemy do zupy.

Doprawiamy solą i majerankiem. Gotujemy, aż fasola będzie miękka. Jeżeli zupa będzie za gęsta dolewamy więcej wody. My lubimy treściwe zupki 🙂

Do zupy można również dodać zasmażkę jeżeli lubisz. Przepis na bezglutenową zasmażkę znajdziesz tutaj: (przekierowanie do Kapuśniak z zasmażką bezglutenową)

Smacznego!

Spróbuj również nasz przepis na Lekki krupnik z kaszą jaglaną


Zobacz diety na Thermomix: