Kto z was lubi sałatki owocowe w lecie? Mamy dla was propozycje zarówno słodką i owocową jak i zdrowa i sycącą. Do tego wakacyjną i egzotyczną 🙂 W przepisie połączyłyśmy owoce z komosa ryżową, tak aby sałatka była jeszcze zdrowsza i przy okazji zastąpiła pożywna przekąskę lub nawet śniadanie. Sałatka świetnie nadaje się tez dla dzieci – w sumie została stworzona właśnie dla nich, ale też same się nią zajadamy. Chciałyśmy w prosty sposób przemycić komosę ryżową do jadłospisu dzieciaków i udało się. Zaakceptowane przez kilku małych łobuzów w rodzinie 🙂

Jeżeli masz niejadka w rodzinie zerknij do naszej zakładki na blogu utworzonej właśnie dla dzieci:                                                                                                                     ZDROWY DZIECIAK – PRZEPISY

Znajdziesz tu mnóstwo ciekawych, zdrowych i kolorowych inspiracji. Jest to też świetne miejsce dla mam alergików – wszystkie przepisy nie zawierają glutenu, nabiału i cukru.

SKŁADNIKI:
  • pół szklanki komosy ryżowej (quinoa)
  • 1 małe mango
  • 4 plastry ananasa
  • pół granatu
  • garść poszatkowanej natki pietruszki
  • pół limonki
PRZYGOTOWANIE:
  1. Komosę ryżową ugotować ze szczyptą soli w proporcji 2:1 (woda:komosa). Kiedy woda odparuje, przykryć garnek i zostawić kilka minut, aż komosa napęcznieje i wchłonie resztki wody. W ten sposób wychodzi sypka i miękka
  2. W międzyczasie mango i ananasa pokroić w kosteczkę
  3. Z granatu wydrąży środek, przełożyć do miski, dodać natkę pietruszki i skropić sokiem z limonki.
  4. Kiedy komosa ryżowa będzie gotowa i przestygnie, dodać ją do sałatki i zamieszać.

Do tej sałatki zazwyczaj wykorzystujemy komosę, która została z dnia poprzedniego.
Bardzo często gotując komosę czy inne kasze z góry planujemy kilka posiłków np. komosę wykorzystujemy do obiadu: Paella z komosą ryżową i krewetkami , część wykorzystujemy do naszej owocowej sałatki na deser i część zostawiamy do smoothie np. Wiśniowo-kokosowa smoothie bowl W ten sposób oszczędzamy czas 🙂

JAK UGOTOWAĆ IDEALNĄ KOMOSĘ RYŻOWĄ W THERMOMIX?
  1. Thermomix to najlepsze urządzenie do gotowania kasz.
  2. Do naczynia miksującego wlewamy 1 l wody i wsypujemy płaską łyżeczkę soli himalajskiej
  3. Do koszyczka przesypujemy komosę ryżową, przepłukujemy wodą
  4. Zakładamy koszyczek, zamykamy pokrywę, gotujemy 15 min/ 100°C/ obr. 4
  5. Koszyczek wyjmujemy za pomocą kopystki i przekładamy komosę do pojemnika
  6. Gotowe

Proste i szybkie dania to nasza specjalność. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy skomponowaniu diety zapraszamy do naszego sklepu:

DIETY FOOD HARMONY